Інвентаризація:
від наказу про проведення до обліку результатів
1. Правила проведення інвентаризації:
• Обов’язкова інвентаризація: строк проведення, склад комісії.
• Чи проводити інвентаризацію та як сформувати комісію, якщо на підприємстві лише один директор?
• Оформлення наказів.
• Етапи інвентаризації.
2. Матеріальна відповідальність працівників. Чи треба залучати незалежного експерта з оцінки для визначення суми завданого збитку?
3. Інвентаризація основних засобів:
• Оформлення та облік нестач.
• Як оприбуткувати не обліковані основні засоби? Чи виникає дохід?
• Чи списувати повністю замортизовані основні засоби?
• Як продовжити строк корисного використання?
• Чи треба переоцінювати основні засоби, залишкова вартість яких 0 грн?
• Інвентаризація для переходу на виробничий метод амортизації в податковому обліку.
• Як відобразити ліквідацію ОЗ за результатами інвентаризації.
• Які документи слід оформити, аби не нараховувати ПДВ при ліквідації ОЗ?
• Чому варто «списувати» об’єкти, яких немає в наявності.
• Інвентаризація орендованих та переданих в оренду об’єктів.
4. Інвентаризація запасів:
• Облік лишків та нестач.
• ПДВ-наслідки списання нестач у межах норм та понад норми: позиція податківців. Чи є варіанти уникнення негативних ПДВ-наслідків?
• Коли можлива пересортиця?
• Інвентаризація активів на відповідальному зберіганні.
• Уцінка запасів – право чи обов’язок? Вплив уцінки на податок на прибуток (чи треба створювати забезпечення) та ПДВ.
5. Інвентаризація коштів у касі та на рахунках у банках: оформлення та облік.
6. Інвентаризація розрахунків:
• із дебіторами та кредиторами;
• з бюджетом;
• як розрахувати строк позовної давності;
• списання безнадійної дебіторської та кредиторської заборгованості: облік, податок на прибуток – різниці, ПДВ-наслідки;
• як уникнути доходу за безнадійною кредиторською заборгованістю;
• яку дебіторку можна списати без резерву;
• ризики нестворення резерву сумнівних боргів у тих, хто не застосовує різниці з податку на прибуток.
7. Інвентаризація витрат майбутніх періодів, резервів і забезпечень:
• Хто може не створювати резерв відпусток?
• Як інвентаризувати резерв відпусток?
• Які забезпечення та резерви варто створювати (зменшують базу податку на прибуток).
8. Інвентаризаційні описи та протоколи інвентаризаційної комісії: правила складання.
9. Інвентаризація за ініціативою податківців: коли та як проводиться. Чи можна проводити без присутності контролерів – що каже суд?
10. Відповідальність за непроведення інвентаризації.
11. Виправлення помилок у бухобліку, виявлених у ході інвентаризації:
• способи виправлення;
• правильне оформлення бухдовідки;
• коли доведеться коригувати нерозподілений прибуток (непокритий збиток) (рахунок 44)?
Дата проведення: 18 листопада 2020 року, 13.00 - 15.00.